Mystery review

Mystery review

Bedrijven willen graag weten wat klanten van het bedrijf en hun producten vinden. Een mystery review is een goede methode om dit te doen.  Vooral in het tijdperk van social media is dit uitermate belangrijk. 

Goede of slechte recensies op social media zijn uitermate belangrijk voor een bedrijf of organisatie.

Wanneer een bedrijf slecht scoort op social media is dit erg lastig om weer om te draaien. Anderzijds, goede feedback kan als sneeuw voor de zon verdwijnen met een aantal slechte recensies.

Bedrijven zetten allerlei methoden in om uit te vinden wat de mening van de klant is over het bedrijf en hun product. Vooral de professionele bedrijven, die de klant serieus nemen, vinden jouw mening belangrijk.

Jouw mystery review is belangrijk

Een van de mogelijkheden die gebruikt wordt is een mystery review. Hierbij wordt er iemand naar een specifieke winkel of restaurant gestuurd en gevraagd om een oordeel. Hierbij worden er specifieke aandachtspunten aangedragen waarover een oordeel wordt gevraagd.

Is het schoon, wordt je snel geholpen, is het personeel vriendelijk, wat vind je van het product en dat soort vragen. De medewerkers weten niet dat jij daar bent voor een mystery review, dus je wordt gewoon als normale klant behandelt. Dit is uitermate waardevolle informatie voor een bedrijf, om te kunnen verbeteren waar nodig.

Het is echter wel een relatief dure methode. Er moet iemand worden betaald om specifiek naar een locatie toe te gaan.

Zelf heb in verleden wel eens een mystery review gedaan voor Pizza Hut en KFC. Je kreeg dan van tevoren instructies, wat te bestellen en om bijvoorbeeld de toiletten te controleren. Na afloop moest je dan een korte vragenlijst invullen.

Hiervoor ontving ik dan een vergoeding en een gratis maaltijd. Dit is uiteraard geen voorbeeld van hoe verdien je snel geld, maar wel makkelijk en lekker. 

Geld, punten en prijzen verdienen met opinieland

Tegenwoordig wordt er veel meer onlineonderzoek gedaan. Dit gaat veel sneller en er kunnen grotere groepen mensen om hun opinie worden gevraagd.

Aangezien dit uitermate belangrijke informatie is voor bedrijven, zijn zij bereid om hiervoor te betalen.

Opinieland is bijvoorbeeld een bedrijf dat zich heeft toegelegd op onlineonderzoek. Op basis van gevraagde eigenschappen (leeftijd, geslacht, interesse) van doelgroepen kan opinieland een selectie maken. Deze groep wordt dan uitgenodigd mee te doen aan een onlineonderzoek.

Om hier deel van uit te kunnen maken moet je ingeschreven staan bij opinieland.  

Als je jezelf inschrijft bij opinieland, kan je geld en punten verdienen met het invullen van vragenlijsten. Bovendien is er elke drie maanden een verloting waarmee je mooie prijzen kan winnen.

En het is het gewoon leuk om te doen. Je kan een bedrijf vertellen wat je van hun producten vindt en wat er beter zou kunnen. Op deze manier wordt er naar jouw mening geluisterd  

Je kan het doen wanneer het jou uitkomt (binnen het opgegeven tijdsbestek natuurlijk), punten en geld verdienen en bovendien maak je kans op mooie prijzen.

Toen ik opinieland tegenkwam heb ik me direct ingeschreven. Het past prima in de visie van voordeel vandaag en is een leuke manier om wat extra te verdienen en kans te maken op mooie prijzen.

Waarom zou je dat niet doen? Het inschrijven is gratis en je kan er altijd op elke moment weer meestoppen.

Leave a Reply

Your email address will not be published. Required fields are marked *

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.

Schrijf u in op onze nieuwsbrief en ontvang GRATIS tips!
Wij waarborgen uw privacy.